پاورپوینت مشاوره با کودک

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود پاورپوینت با موضوع مشاوره با کودک،
در قالب ppt و در 21 اسلاید، قابل ویرایش.


بخشی از متن پاورپوینت:
مشاوره از دیدی روان‌شناسانه به ساده‌سازی و تسهیل رشد شخصیت افراد کمک می‌کند و بین نقش‌های مختلف مانند نقش فرزند خانه و شاگرد مدرسه پل می‌زند. این پل‌زدن به این صورت خواهد بود که به فرد کمک می‌کند تا مجموعه‌ای از رفتارهای مناسب را کسب کند و بتواند با تقاضاها و انتظارهای نقش جدید سازگار شود، در واقع مشاوره را می‌توان فرآیندی قلمداد کرد که به صورت یک رابطه 2 نفری بروز می‌کند. در این رابطه، فرد مشکلاتی را که از آنها رنج می‌برد و شخصا قادر به حل آنها نبوده است، مطرح می‌کند و مشاور با توجه به تجربه علمی و صلاحیت حرفه‌ای خود به او کمک می‌کند تا به حل مشکلاتش بپردازد.
 *   در مورد مشاوره و راهنمایی کودک، مشاور از طریق راهنمایی و مشاوره به کودک کمک می‌کند تا خود و محیط را بشناسد، تصمیم‌گیری درست را بیاموزد، از امکانات و فرصت‌ها بهتر استفاده کند و تغییرات مطلوبی در رفتارش به وجود آورد. در حقیقت راهنمایی و مشاوره کودک نیازهای کودکان را به نحو مناسب برآورده می‌سازد و آنان را در حل مشکلاتشان یاری می‌کند. در این مسیر باید به کودکان احترام گذاشته شود و با تاکید بر نقاط قوت، نقاط منفی آنان اصلاح شود.
   در مشاوره کودک که یکی از فنون و خدمات راهنمایی است، اولویت بر درمان مشکلات است، در واقع پیشگیری نه‌تنها بر درمان تقدم دارد، بلکه بااهمیت‌تر، ساده‌تر، ارزان‌تر و عملی‌تر نیز خواهد بود. تقریبا تمام مشاوران معتقدند که مشاوره باید به ایجاد تغییرات مناسب در رفتار کودک به منظور تامین زندگی مفیدتر و رضایت‌بخش‌تر و خلاق‌تر بینجامد. افزایش خودشناسی، بهبود و تسریع رشد همه‌جانبه، یادگیری شیوه‌های صحیح تصمیم‌گیری و حل مساله ارضای نیازها به طور مناسب، استفاده بهتر از امکانات و منابع جامعه، افزایش احساس مسوولیت در قبال خود و جامعه، برقراری رابطه مطلوب با اطرافیان، افزایش احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس و تغییر در نگرش‌ها و رفتارهای نامطلوب از دیگر اهداف مشاوره کودک محسوب می‌شود.
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 6092 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:440 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب ppt و در 21 اسلاید، قابل ویرایش.